الحلقةة الـسادسة عشر
----------------
فؤاد : أيه ياابنى قاعد أدور عليك بقالى ساعةة كنت فيــن ؟!
يوسف : كنت مع البنت الى قولتلى عليها ده طلع أسمها هنا
فؤاد : أيوووة بقى هااايص مغرقك جماايل أناا
يوسف : ههههههههههههه طب يلا تعالى ندخل الجو برد أووى هنا
أحمد بيضرب تلاكس : يوووووووووه محدش بيفتح البواابه دى ليه
هنا : .............
أحمد بصلهاا وبزعيق : ياا عم فتحــــــــــــــــــى
فتحى : أنا أسف يا بيه كنت بشرب ماايه هفتحها أهو
" ولسه بيفتحهاا " هنا نزلت من العربية وقفلت الباب ودخلت البوابة وسابت أحمد لواحده
أحمد : اللهمـ يطولك ياا رووووح
هبةة : بس يا منى أناا مش مطمناله بردو ممكن يكون بيلعب بيكى
منى : أناا مش صغيرة يا ماما وعارفة أفرق بين الصح والغلط ومحمد شخص محترمـ جدا والى أثبتلى ده أن هو عايز يكلمـ أخويا
هبة : وكلموا ولا لسه !!
منى : هييجى بكرة أن شااء الله أدعى بس مزاج أحمد ميتغيرش
هبة : أمييين يا بنتى وأفرح فيكــى .. يا فتحية أفتحى الباب
فتحية : حاضر يا هــانمـ
وبعد لما فتحت
فتحية : أزيك يا أنسه هنا
هنا : الحمدلله
منى : هناااااااااااااااااا حبيبى أتأخرتى كده ليه والى يسمعك وأنتى بتقولى معنديش أصحاب هناك يتأكد أنك مش هتكملى خمس دقاايق
هنا : طب أنا هطلع أرتاح علشان تعبانة شووية تصبحوا على خير
منى / هبةة : وأنتى من أهله
منى : هى مالها مضاايقةة كده ليه
هبة : أستنى أحمد جه أهو
منى : أحمد أحمد فيه أيه أنت موصلتش هنا ولا أيه ؟!!
أحمد : لا وصلتها بتسألى ليه ؟
منى : أصل هى دخلت لوحدهاا
أحمد : كنت بركن العربية .. أنا هدخل هنام يلا مع السلامة
منى / هبة : مع السلامة
منى : مامااا أنتى فاهمة حاجة ؟!!
هبة : علمى علمك يابنتى تعالى أحنا نااكل ونفهم منهم الصبح
منى : مااشى
منى وهبة كانوا بياكلوا وبيفتكروا ذكرياتهم ويضحكوا وكان مزاجهم فوق السحاب وده كان عكس أحمد وهنا كان مزاجهم تحت الصفر
فى أوضة هنـا : يعنى أزااى يكلمنى كده هو مين أصلا بس العيب مش عليه العيب عليه أناا أنا لو كنت شاطرة كنت حرجته وركبت مع يوسف
بس هو مين يوسف ده أصلا أنا أول مرة أكلم معاه كانت أنهارده وأزاى كنت هركب معاه يوووه أيه اللخبطة دى
وفى أوضة أحمد :
أحمد : انا غلطان أصلا أنى عبرتك وجيت علشان أخدك كنت أسيبك تجمدى فى البرد أو تخلى الزفت يوسف يوصلك هو أنا مالى بيكى أصلا
فى الصباح الباكر
فتحية : أيه ده أيه ده ليه الجميل صاحى بدرى كده
هنا : قلقت حاولت أنامـ تانى معرفتش فقمت
فتحية : طيب يا حبيبتى قعدى بس لما أخلص الأكل وأجيلك
هنا : طب أستنى خلينى أسااعدكـ
فتحية : لا لا لا أنتى بتعملى أيه بس يا أنسه هنا سيبى كل حاجة وأنا هعملها
هنا : لااااا سوورى هعمل معــاكى وأنا أسمى هناا حااف أتفقنا
فتحية : ماشى يا هناا
هنا : قوليلى أعمل أيه الأول
فتحية : قطعى البطاطس بس لما أروح ألمـ الهدومـ
هنا : أووكى
خرجت فتحية وساابت هنا لواحدها فى المطبخ وبعد شوويةة
أحمد : يا فتحيةة أعمليلى قهووة بسرعةة دماغى هيفرتـ
احمد : أنتى بتعملى أيه فى المطبخ ؟؟؟
هنا بضيق : بقطع البطاطس
أحمد : ما أنا عارف مش أعمى أناا
هنا : طب بتسأل ليه !!
أحمد : تصدقى أناا غلطاان حسبى كده خلينى أعمل القهوة
هنا : طب خلاص أخرج وأنا هعملها
أحمد وهو بيقلدها : خلاص أخرج وأنا هعملها الى يسمعك ميسمعكيش وأنت بتقولى بتسأل ليه
هنا : أنا قولتلك كده علشان مش بحب حد يعد وأنا بعمل حاجة مش أكتر
أحمد : يعنى دى حاجة بضايقك ؟؟
هنا : بالضبـط
أحمد : طب خلااص هعد
هنا : صبرنى ياارب
أحمد : ههههههههههههههههههههههه
ميسا : مستر يوسف
يوسف : ممممممـ
ميسا : فى حد بيتصل عليك فى التليفون وأتصل كتير
يوسف : هاتى التليفون
ميسا : أتفضل
يوسف : أيه يااا زفت أنا نايمـ
فؤاد : تعاااااااالى حالا فى مصيبةة
يوسف وأعتدل قعدته : مصيبة أيه !!
فؤاد : مينفعش فى التليفون أنا مستنيك فى المكتب بااى
يوسف : قولى بس هـ " قفل التليفون المتخلف "
دخل يوسف غسل وشة وهو بيغسل وشه أفتكر شكل أحمد وهو بيقوله بكرة هتلاقى مفاجأة على مكتبك
يوسف : عملت أيه تـااااااانى
أحمد : حد يقطع البطاطس كده
هنا : مالها مهى حلوة أهى
أحمد : حلوة من أى أتجاه شووفى هفهمك شوفى العرض هنا مش زى العرض فى البطاطساية التانية المفروض كلهم يبقوا زى بعض
هنا : لا والله معلش أصل محدش قالى أن أحنا فى أمتحان هندسة
أحمد : ههههههههههههه طب ما بقولك أيه أنتى تاعبة نفسك ليه فى هناك قطاعةة البطاطس هتعملها فى ثاانية هاتى عنك
هنا : سيب البطاطس أنا بحب أقطعها بسكينةة
أحمد : طيب ماشى براحتك
هنا : صح أنت خلصت قهوتك أخرج بره بقى
أحمد : هاههاهاهاا أنتى بتطردينى من بيتى وسعت منك أووى
هنا : أوووف طيب خلااص أسفة
أحمد : قطعى قطعى " وفصل باصصلهاا "
هنا : فى أيه بصصلى ليه دلوقتى !!
أحمد : حـراامـ ! وكمان مينفعش تعاتبينى أنتى قاعدة فى بيتى يعنى أبص عليكى براحتى
هنا : أنتى هتزلنى بقى طيب خد قطع البطاطس الى فى بيتك وقطع العرض حلو يبقى كلو زى بعضوا
هنا : ااه نسيت وهخد قطاعة البطاطس معاياا
أحمد : الله هنا اناا بهزر والله طب سبتينى ليه أنا مش بعـــرف أقطع ياا هنـاااااااااااا
فى المكتــب
فؤاد : أتأخرت كده لييييييه
يوسف : ف أيه !!
فؤاد : خد أقرأ أحنا أضحك علينــاا خلاص كل حاجة ضااعت
يوسف : أسكــت بقى خلينى أقرأ
وبعد شوية
يوسف : طب مينفعش نقدمـ طلب للشركة دى فى وقت يعنى
فؤاد : لاا طبعاا
يوسف : بس فى حاجة عملناها خساارة بردو لأحمد أحنا حرقناله المخزن
فؤاد وهو متعصب : أحنا ملنااش دعوة بأحمد دلووقتى لينا دعوة أن فرصة كبيرة زى دى ضااعت مننا وكل ده بسبب غروركـ وتكبرك -_-
يوسف : بسببى أنـاا !! وأنا عملت أيه
فؤاد تجاهل كلامه : وحرقتله المخزن بتاعه دى حاجة حلووة أساسا دى مصيبةة ولما هيعرف هيوديك فى ستين دااهية أنت والشــركةة أنا خاارج وممكن أجى على بليل -_-
وقفل البــــااب جاااااامد
يوسف : ااااااااااااااااااه أمتى أخلص منك يا أحمد الزفت :/
فتحية : يالاهوى أنت بتعمل أيه يابنى
أحمد : بقطع البطاطس
فتحية : ههههههههههههههههههههه وهى عاملة كده ليه
أحمد : وحشة :O
فتحية : لا جميلةة أووى أووى أطلع أنت بره وأنا هكمل وأحطها على النار
أحمد : ماشى بس متتأخريش أناا جعــان نمت أمبارح من غير عشا
فتحية : أه أنت والأنسه هنا نمتوا بدرى أمبارح ومتعشتوش :/
أحمد : يعنى هنا مأكلتش بردو !!
فتحية : أاه ربع ساعة وأعملكوا الأكل من عينى
أحمد : تسلميلى .. هستناكى ولما تخلصى الأكل أندهيلى هبقى قاعد فى الحديقة
فتحية : مااشى ^_^
ولما طلع فى الحديقة لقى هنا وفى أيديها كتــاب
أحمد : بـــــــــــخ
هنا : خضتنى أبقى أعملى أى علامة أنك جيت :O
أحمد : هههههههههههـ حاضر بس أنت بتقرأى بقى رواية أيه
هنا : زواج الأنتقامـ :3
أحمد : يــاا ساتر حلوة دى :D
هنا : أااه جميلة دى بقى قرأتها أكتر من 4 مرات
أحمد : أاه شكل الكتاب حلو أصلا يشجع
هنا : أاه لو عايزنى أجبهالك تقرأها عاادى ^_^
أحمد : لما أخلص روميو وجولييت أنا قرأت ورقتين ونمت علطوول
هنا : ههههههههههههههههههههـ طب أنا هقومـ بقى أصحى هبة ومنى أشوفك ف الفطار
أحمد : أن شااء الله ^_^
فى الفطار
منى : أبو حميــد بقولك أيه
أحمد : قولى يا مصيبة :D
منى : أنت مودك حلو ولا متعصب :/
أحمد : لا حلوو فى أيـــــه ؟؟
منى : فى حد عايز يتقدملى ^_^
أحمد : هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ومين الى أتعمى وهييجى يتقدملك ده 3:)
منى بضيـق : صـــاحبك -_-
أحمد : صاحبى مين ؟
منى : محمد :3
أحمد : هههههههههههه ما أنتى أخرك محمد بس هو كان مجوز وطلق وعنده بنت تقريباا أنا معنديش مانع :P :D
منى : لا مش ده محمد الى فى الشركةة :3
أحمد : قولى والله ده أتعمى خاالص :O
هبة : عيب كده يا ولد شاايف أختك أيه يعنى دى قمر
أحمد : أنا أسف ياا منوش بهزر معاكى خليه ييجى بكرة ونكلم ف الموضوع ده
منى : لا انا قولتله ييجى أنهارده أعمل حساابك بقى يلا هروح ألبس ^_^
أحمد : مااشى متتأخريش
هنا : وأنا كمان هقوومـ يلا صحى وهنا على قلبكوا
أحمد : تسلمى ^_^
أحمد : تعالى بقى يا ماما نكلمـ عن موضوع محمد ومنى ده فى الحديقة ^_^
هنا لما دخلت الأوضة وفتحت الدولاب
هنا : أيه ده يا منــى هى فين هدومى !!
منى : أنتى معرفتيش ماما جبتلنا لكل واحد أحدث موضة :D
هنا : بس ده كتير أووى يالاهوى
منى : مهو لمدة سنةة لازم يبقى كتير وهيجلنا كمان دفعةة بعد 4 شهور بيشتغل فيهم لسه عمرو ^_^
هنا : بس ده كتير عليه أنا هنزل أكلمها
منى : أنتى رايحة فين !! هتزعل منك " ومنى بتحاول تغير الموضووع " أووف أحنا أتأخرنا يلا نلبس
هنا : اااه يلاا أنا كده هتطرد ولما أرجع هكلم معاها :/
وبعد لما لبسه نزلوا مع أحمد ووصلهم
فى الشـركةة :
منى : محمد هييه رووح بقلب جامد وكلم أحمد فى المكتب أنا سهلت الحكاية وهو وافق بس لازم تروح تقوله أنك هتيجى أنهارده ^_^
محمد : أنااا خاااايف حاسس أنى هقع من طولى هناكـ :O
منى : يا سلااامـ وكنت مش خايف وأنت بتقولى عن مشاعرك هتروح دلوقتى ولا أروح أنا أقوله أنه مش هييجى وخلااص :/
محمد : خلاص خلاص رااااااااايح
فى مكتب أحمد .
أحمد : فى أيه ياابنى هتفضل واقف كده ما تعد :/
محمد : هاا أه حاضر
أحمد : فى أيه بقى ؟!!
محمد : أحم احم أناا كنت عايزك يعنى فى موضووع مهمـ :/
أحمد : أه أتفضل
محمد : يعنى مممممـ قصدى أن أنا و ممم
أحمد : بس بس خلااص تعالى أنهارده وبالمناسبة أنا مواافق يعنى لو جبت خالك وقرينا الفاتحة هيبقى أحسن ^_^
محمد سمع من هنا ورجع نط عليه ووقعوا هما الأتنين
أحمد : يخربيــــــــتك قوومـ وأمشى قبل ما أغير رأيىى :/
محمد : أناا أسف خلااص همشى أهوو يا أبوو حميييييد
أحمد : أهبـــل والله :D
فى مكتب هنا
هنا : أتفضــل يا عم عبدو
يوسف : أحم أزيك يا هنا :D
هنا : أناا أسفه أفتكرتك عم عبدو
يوسف : لا عادى ولا يهمك
هنا وهى مستغربةة : خير فى حاجة حصلت !!
يوسف : لا خير أنا بس كنت جاى أتأسف على الى حصل أمبارح
هنا : لا تتأسف أيه مفيش حاجة حصلت ^_^
يوسف : مممممـ أنا كنت بقول يعنى أيه رأيك نتغدى بره أنا جعان
هنا : بس أنا
يوسف : علشان أتأكد أنك لسه مش زعلانة منى علشان خاطرى ^_^
هنا : أها أووكى
يوسف بفرحة : تماااامـ اووى نص ساعة وهاجى أخدك سلامـ ^_^
هنا : سلامـ :/
أحمد : منى يلاا بينـا علشان نمشى
منى : هااا حموودتى بقولك ايه أنا عايزة أكل مع محمد مش هتأخر والله :D
أحمد : لا والله من أولهاا كده يعنى :/
محمد : ساعة بس وهوصلهاا متقلقش
أحمد : ماااشى يلاا أنجووى بقى سلام
منى : هتعمل أيه دلووقتى
أحمد : هروح أجيب هنا وهنروح
منى : مااشى بااااى :*
يوسف : عايزة تاكلى فين بقى ؟
هنا : أى حاااجةة ^_^
يوسف : أنا بقول نجيب الأكل ديلرفرى وناكل على البحر أيه رأيك
هنا : طبعاا معنديش ماانع أناا بحب أوى الأكل على البحر
يوسف : تمـــامـ أووى أتفضلى أركبى :)
فى عربيةة أحمد :
أحمد : أوووف مش بترد ليه !! مهو أنا على جثتى أدخل الشركةة دى :/
وبعد نص سااعةة
يوسف : الأكل أتأخر أوووى أنا لما فؤاد ييجى هقتله
هنا : هههههههههه ليه بس :D
يوسف : خاايف الا يكون أكل الأكل وهو جااى
هنا : هههههههههههههههههه هو تقريبا جه خلاص هناك أهو
يوسف : أااه صح ثانية واحدة هجيب الأكل وهاجى ^_^
هنا : على راحتك
فى عربيةة أحمد :
أحمد : لا أنا لازم أنزل الا يكون حصلهاا حاجة بعد الشر :/
ونزل احمد وهو قلقاان دخل الشركةة :/
أحمد : بعد اذنك تعرفى فين مكتب هنا عبد الهادى !!
البنت : أه هو فى الدور الأول على ايدك اليمين بس هى مشت مع مستر يوسف بقالها تالت تربع ساعة كده ^_^
أحمد بضيق : أااه طب شكراا أوووى :/
أحمد مشى وهو على أخره وبيكلم نفسه : أناا غلطان أساسا أنى جتلك خلى الزفت يووسف ينفعك -_-
يوسف : هههههههههههـ يالااهوى وأيه الى حصل بعدين :D
هنا : وبعدين ماما أخدتنى وروحنا المستشفى وخيطها بس 3:)
يوسف : غريبةة أنتى شكلك هاادى يعنى
هنا : هههههههههه لما تعرفنى أكتر هتعرف أنى مش هااديةة خالص
يوسف بصوت واطى : ما ده الى عايزه ^_^
هنا : أيه مسمعتش !
يوسف : لا مفيش كلى كلى أنا حاسس أنى أنا الى هخلص الأكل كله
هنا : ههههههههههههـ حااضر
هبة : يا فتحية أفتحى الباب شووفى مين الغبى الى بيخبط كده
وبعد لما فتحت :
فتحية : أزيكـ يا أستاذ أحمد
أحمد : .....................
هبة : أيه ياابنى ما براحة شوية وأنت بتخبط كنت هتكسر البااب
أحمد : خلااااااااص ياا ماما أناا طالع فووق :/
هبة : طب أنت بتزعق ليه خلاص هسكت أهو
أحمد : ......... " وطلع فوق فى أوضته "
هنا : أناا مفروض بقى ارووح ^_^
يوسف : الجو حلو أوى هنا خلينا نعد شوويةة كمان
هنا : أصل أنا عندى ميعاد تانى ومينفعش أتأخر أكتر من كده
يوسف : ماشى يا ستى أتفضلى شنطتك
هنا : شكراا ^_^
وبعد لما وصلت هنا البيت ومحمد وعمه وهبة وأحمد نزل بعد لما الكل جه وأخيرا قرأوا الفاتحة وحددوا يوم الخطوبةة بعد 3 أسابيع وطول التالت أسابيع دى أحمد بيتجنب هنا خاالص ومش بيكلمها وبيمشى لوحده الصبح وبيرجع لواحده ويدخل أوضته ومنى لاحظت تغييره
قبل الخطوبة بيومـ ^_^
منى : أناا خايفة حسه أنى تخنت والفستان مش هيدخل عليه يالااااهوى لو مدخلش
هنا : الصراااحةة اشك أنتى مرحمتيش نفسك من الأكل :P
منى : أااه فين الفستان ألبسه ؟؟؟ :O
هنا : ههههههههههههههههههههههـ ياا بت بهززر تعالى قعدى جمبى
راحت هنا حضنتها وقالتلها
هنا : أنت أحلى عرووسةة ومتخنتيش ولا حاجة وهتبقى زى الملكةة بكرة أهدى بقى وتعالى نطلع خالتك جت بقالها كتير :D
منى : ماشى ياا حبيبتى يلا بيناا
لسه نازلين لقوا أحمد فى وشهم
منى : عااااااش من شاافك ياابنى :D
أحمد وهو متجاهل كلامها : أنزلى خالتك تحت وبتسأل عليكى
منى : أها أووكى يلا يا هنا
هنا : أنزلى أنتى أنا عايزة أقول حاجة لأحمد وهنزل وراكى ^_^
منى : أهاا أوكى
هنا : بقولك أيه يا أحمد أناا عايزة ألبس فستان تبقى منى مشفتهوش قبل كده وعايزة حد يختار معايا فما أنى بحب ذووقكـ أوى تعالى أنت أختار معايا ممكن ^_^
أحمد : طب ما تخلى يووسف يخترلك أنا بسمع أن ذوقه حلو بردو
هنا : وأيه الى دخل يوسف فى كلامنا دلوقتى :/
أحمد : أناا طالع -_-
هنا : أحمد أستنى أنا بكلمك أنت رجعت تعاملنى نفس المعاملة تانى طب أنا عملت أيه دلوقتى :/
أحمد : معملتيش أنا كده حد معندهووش مشاعر خلاص أرتحتى -_-
هنا : طيب براحتك يا أحمد مع السلامةة
أحمد : أنت رايحة فين خالتى عايزة تشوفك :/
هنا : وأنا مش عايزة أشووف حد " وقفلت باب أوضتها "
أحمد : حسبى الله ونعم الوكيل عاملة نفسك زعلانة دلوقتى :/
على بليــل
كانوا كلهم مجمعين تحت ^_^
أحمد : أنا هطلع بقى أنامـ تصبحوا على خير
منى / هبة / فتحيةة : وأنتى من أهله
لسه بيطلع أحمد لأوضته رجع تانى لأوضة هنا ومنى وفتح دولاب هنا وباص على هدومها فترة وبعدين طلع فستان وحطه على السرير وجاب قلم وورقة وكتب
" الفستــآآن ده جميل أوى وهيبقى حلو عليكى ألبسيه "
(( ملحووظةة متكتريش المكيااج أنتى حلوة من غيره ))
وراح على أوضته بعد لما كتب ^_^
هنا : يلا قوومى يا منى أنتى هتتعبى بكرة :/
منى : أاه والله أنا بنــامـ على نفسى شوفى أسبقينى وأنا هعطى لماما الدوا وهجيلك
هنا : أهاا أوكى ^_^
ولما دخلت الأوضة أترمت على السرير من كتر التعب بس حست فى حاجة تحت رجليها قامت وفتحت النور
هنا : أيه ده " لاحظت أن فى ورقةة "
مسكتها وقرأتها وأيموشنات وشها بتتغير :O
هنا بفرحة : يعنى مش عارف تعمل كده الصبح لازمـ تنكد عليه يعنى ^_^
أنا طولتهـآآ أهو لو حد أكلمـ وقال قصيرة هضربه :D ~
بقلم ندى مجدي
تحويل كودإخفاء محول الأكواد الإبتساماتإخفاء