الحلقة التاسعة من قصة وما أجمل الحب ♥



الحلقة التاسعةة
-------------------

منى : بتعمل أيه يا أحمد !
أحمد بخضة : حرااام عليكى ياا شيخة خضتينى
منى : أيه ده هى هناا أخيرا جت طب وهى نايمة هنا كده ليه الا تكونش موتهاا
أحمد : أااه موتها والسكينه هناك على السفرة صبرنى يااااااااارب
منى : أووبا أيه ده أوعى تقولى أن الأكل ده ليه
أحمد وقف شوية وبرق وقال : اااه طبعاا كنت عملتهوولك علشان أتأسف يعنى من الى حصل
منى : يييييييييييي أناا نسيت أصلاا تعالى كل معايا
أحمد : لاا أنا هطلع أرتااح شووية
منى : أوكى تصبح على خير
أحمد وهو بيبص على هنا : وأنت من أهله

فى الصبااح الباكر :
يوسف : بقولك ايه يا فؤاد قدم تانى ع الصفقةة
فؤاد : نعــم صفقة ايه
يوسف : الصفقة يا حكشة نسيت ولا أيه
فؤاد : هاهااا أنا بردو الى نسيت أنت الى ناسى مين بينافسنا فيهاا
يوسف بثقة : أنا الى هخدها ولو قصدك على الأستاذ أحمد فأقرأ الجرنان وشووف تانى خبر فيهاا 
فؤاد : يا خوفى يا يوسف لو عملت حاجة
يووسف : متخافش أنا بس حرقت المخزن مموتش حد
فؤاااد : أيييييييه الله يخربيتك أنت عارف هو لو عرف هيعمل فيك أييييييه
يوسف : محدش عارف الحكاية دى غيرى وغيرك لو هو عرف بقى هيعرف منى ومنك وأنا مش أهبل علشان أروح أقوله ولا أنت عندك الشجاعة تروح تقوله علشان أنت عارف أيه الى هيحصلك
فؤاد بصله وبعدين راح أخد الجااكت ورزع الباب فى وشه

أحمد : ياااااااااااا زفته أتأخرت أنزلى يلااا
منى : وطى صوووتك الكل ناايم
أحمد : أنتى لو منزلتيش دلووقتى والله هطلع أكسرك ومش هتعرفى وشك من رجلك
منى : خلاص خلا ص نزلت أهوو
أحمد : أيه ده أيه ده أول مرة تلبسى طقم عدل
منى : نعم نعم أنا علطوول شيك أمشى يلا علشان متأخرش
أحمد : هههههههههههههه ماشى يا لمضةة 
وهما راكبين العربية
منى : يعنى أناا حلوة ياا أحمد بالفستان الغريب ده
أحمد : أنت فى كل وقت حلوة وعسل بس ليه بتسألى السؤال الغريب ده
منى : هاا عادى يعنى أسئلة بنات وكده بقى
أحمد : ههههههههه ماشى يا ستى يلاا أنزلى وصلناا
منى : أووكى يلاا
فى الفيلا
هبة : هى هنا لسه نايمة يا فتحية
هنا : لا أناا هناا أهوو 
هبة : خضتينى ياا بت تعالى كلى معايا ونكلم شووية
هنا : أنا أسفة والله يا ماما وراياا ميعاد مهم جداا لسه هقدمـ على شغل بس هرووح لوحدى
هبة : بس أنتى مأكلتييش حاجة يتحرف الموعد ده هتيجى تاكلى يعنى هتاكلى
هنا : هااكل بره والله يا طنط أنا هتأخر كده
هبة : يا بت أنتى عضمك باان خلااص
هنا : ههههههههههه خلاص هعمل ساندوتش أهو أسلى فيه على الطريق
هبة : ماشى بس لما تخلصى الموعد ده هتاكلى بردو
هنا : حااضر 

محمد : أزيك يا أبوو حميد كنت هجيلك والله أمباارح
أحمد : أنا تمام الحمدلله بس ليه كنت هتجيلى
محمد : علشان الى حصل فى المخزن أناا والله زعلت جداا
منى : لحظة واااحدة هو أيه الى حصل فى المخزن ومخزن مين أصلا
محمد : هو أنتى متعرفيييش " وباص لأحمد بعدين أحمد برقله "
منى : هو أيه الى حصصل ما حد يفهمنى
أحمد : مفيييش وحساابك يا محمد معاياا بعدين
منى : مش هتمشى لما تفهمنى
أحمد : المخزن أتوولع وكل حاجة بقت رمااد خلااص
منى : وأنت مقولتليييييييييش ليه
أحمد : وكان هيفيدد أيه لو قولت يلا كل واحد ع مكتبه اااه نسيت والصفقة شيل أسمى منها يا محمد لو سمحت
محمد بحزن : ماشى هتصل عليهم دلوقتى 
منة : صفقة أيه أناا مش فاهمة حاجة
محمد : أنتى لزمتك أيه فى البيت طيب تعالى أفهمك على رواقة وعمو فتحى هيعملنا كبايتين شااى
منة وهى متعصبة : طــيب

فى شركة معرووفة كانت قاعدة فيها هنا والتوتر بيزيد عليها كل دقيقة وقاعدة بتتدعى
سحر : أنسه هنا أتفضلى دورك
هنا : شكرا
ولما دخلت مدة 20 دقيقة وخرجت وهى ميته من الفرحةة
راحت علطوول على شركة أحمد علشان تشووف منى وتفرحهاا معاها

منى : أنا شااكة الى يووسف هو السبب فى كل ده 
محمد : وأنا كمان بس أحنا مش معانا دليل قووى نواجهه بيه
منى : بس أنا صعبااان عليه أحمد أكيد حالته زى الزفت
محمد : أقولك على حاجة بقى أناا مش حاسس أن أحمد زعلان ولا حاجة ده داخل بيضحك وفرحان
منى : ااه صح أحمد لو حاجة حصلت زى دى كان ممكن يرتكب جريمة أصلاا
محمد : أنتوا عملتوا ليه عمل ولا أيه 
منى : ههههههههههههههههـ هرووح أسأل مامااا
وهما بيكلموا خبطت عليهم هناا
محمد : أكييد ده عمو فتحى أتفضل
منى : ههههههههههههههههههه أزيك ياا هناا 
هنا : قوولى مبروك الأول
منى : مبرووك بس ليه الا تكونشى هتجوزى
هنا : جواز أيه بس دلووقتى 
منى : أمال فيه أيه
هنا : أنا أتقدمت فى شركة كبيرة أووى ومعروووفةة والمفاجأة بقى أنهم قبلوونى
محمد : ألف ألف مبرووكـ
منى : يييييييييي هااتى حضن الحمدلله 
محمد : بس هى أيه أسم الشركة الى هتشتغلى فيها أن شاء الله
هنا : أسمهاا .............
محمد ومنى : أيييييييييييييييييه     


بقلم ندى مجدي
شكرا لك ولمرورك