الحلقة الثانية عشر
------------------------
هنا : حلوة رحلة الكفااح دى وبعدين فى حياتك أيه بعد الجاامعةة
أحمد : بعديهاا مسكت الشركةة عن صغرر علشان بابا أتوفى فأنا كنت راجل البيت فى الوقت ده
ولما أحمد كان بيكلم عن أنجازاته
منى : فتحية هو الكل ناامـ ولا أيه
فتحية : لا يا أنسة مى أحمد وهنا بره فى الحديقة شكلهم بيستنووكى
منى : طيب ماشى أنا هرحلهم أهوو
ولما راحت منى وشافتهم فرحانين وبيكلمــوا محاولتش تروح تلخبط الدنيا فقررت أنها تروح أوضتها ولو سألوها هتقلهمـ كانت تعبانة ودخلت تنام على طول
هنا : يااااااااه كل ده ربنا أكييد كان معاك
أحمد : أاااه طبعا
هنا : طب وبعد لما مسكت الشركة حصل أيه أعمامك حاولو يعملوا حاجة
أحمد : لاا علشان فى مشاكل كتير بينا فبابا كتب كل حاجة بأسمى أنا ومنى وماماا وأخوه الصغير بس
هنا : أها وبعدين
أحمد بحزن : وبعدين أختى أتوفيت كانت مريضةة فمااتت
هنا وعلامات المفاجئة باينة على وشها : انتوا كان عندكوا أخت !!!
أحمد : أااه وكانت أكبر من منى بقالها حاليا 4 سنين من ساعة ما مااتت وأنا حالتى النفسية كانت بتزيد يوم عن يومـ بعد لما ظهرت فى حياتى غادة وبردو ربنا أخدها منى كنا هنجوز قبل موتها بشهرين وكنا مجهزين كل حاجة بس يلا الله يرحمهاا
هنا بتسمع وكان صعبان عليها أحمد أوى : الله يرحمهم يااارب
أحمد : ياااه الكلامـ أخدناا الساعة دلوقتى بقت 12 ونص
هنا : هى منى لسه مجتش !!
أحمد : مش معقوول تعالى كده نشوفها جت ولا لا
هنا : يلااا
ولما راحوا وسألوا فتحية أتأكدوا أنها جت من زمان
هنا : أنا هدخل بقى أنــام بكرة أول يووم ليه فى الشغل لازم أروح مصحصحةة
أحمد : ههههههههـ ربناا معــاكى وأكيد هترفعى راسنـاا
هنا : ربنا يخليك تصبح على خير
أحمد : وأنت من أهله
وبعد لما هنا قفلت الباااب راحت علشان تنــام بس لقت نفسهاا فاايقةة ومش عارفة تنـــاام وقاعدة تكلم نفسها زى الهبلةة
هنا : هو أناا ليه شربت القهووة أنا أصلا بكرهها ومش بطيق ريحتهاا لا وكمان حكتله على حاجات كتير أنا أزااى أقوله أنا لسـه عرفااه من كام يوومـ يعنى الى فهمته حااجة واحدة بس أنى أتهبلت رسمى
وزى الحال مع هنا كان مع أحمد بالضبــــــــط
أحمد : حكتلهاا كل حاجة عن حياتى حتى عن أختى وغادة قلى متكلمتش عنهم من زماان بس أنا كنت مرتاااح أووى وأنا بكلم معاهاا شكلهاا ساحرة وأنا معرفش
هو الى انا فاهمه دلوقتى أنى مفروض أنـــآآمـ
وحط المخده على وشه وراااح فى ساابع نوومه
فى الصبــااااح :
منى : يا هنــاا قووومى ياا بت
هنا : سيبينى أنـــاامـ
منى : وراااكى شغل قوومى هتتأخرى من أول يووم
بعد الكلمة دى نطت من على السرير
هنا : يالاااهوى الشغل أاه صح أنا أتأخررت
منى : أهدى لسه بدرى روحى ألبسى وأنزللنا تحت علشان نفطر .. بس تعالى كده عيونك حمرا كده ليه انتى كنتى بتعطي ؟؟؟
هناا : لا معرفتش أنــآآمـ أمباارح المهم عملتى أيه مع محمد هاهاهاا !!
منى : كاان يوومـ يجنن خاالص وأحسن حاجة أنى قلعت الشووز وهو كمان قلدنى وفضلنا نمشى حااافيين #هيييح بقى
هنا : مجـــــــــاانين بمعنى الكلمةة يلا أخرجى بقى علشان ألحق
منى : طيب طيب هخرج أهوو ومتتأخريش
هنا : أوووكى
ونزلت منى وبعدين نزلت هناا وراها وفطرواا وتمام التمـــآآمـ
أحمد راح باس أيد مامته : أنا همشى بقى يلا يا بنــات
هنا : لا خلااص روحوا أنتوا الطريق للشركة مش فى طريقكوا خاالص
أحمد : ولووو هنوصلك لسه بدرى يلاا قومووووا بقى
منى : أووووكى
وبعد لما وصلوا هنا راحوا هما كمان الشركةة
أحمد : منى ابقى فووتى عليه بعد ساعتين عايزك أنتى ومحمد ساااعتين ياا منى مش عاايز تأخير
منى : أهاا أووكى
أحمد : يلا مع السلاامة
منى : سلام
ودخلت المكتب
منى : صبــاح الخير
محمد : يا صبــااح النور
منى : لسه فى حاله التهييس ولا بقيت تمـــام
محمد : لا الحمد لله ميه ميه دلوقتى
منى ( جايب البروود ده منين يااربى ) : طب تمــام
محمد : مالك فى حد مزعلك من الصبح ولا أيه
منى : هيكوون مين يعنى أنت مثلاا
محمد : أناا لا طبعاا
منى : يبقى مش زعلااانة
محمد : طيب تمام تعالى قعدى جمبى ورانا شغل كتير
منى : لاا هات الشغل وأنا هروح فى مكتبى ولو فى أى ملاحظة أبقى أبعتلى مسدج
ومشـــت
محمد : أمووت وأعرف مين الى مزعلك !!
فؤاد : عايزنى فى حاجة ؟!
يوسف : ااه دخلى كل واحد جديد هنا فى الشركةة علشان أقوله شوويةة تعليمات وكمان أجبله دعوة الحفلةة
فؤاد : طيب تمـــااامـ
فؤاد : عمـــر روح جبلى " هاجر ومى وهنــا وميار وعبد الرحمن " علشان يوسف عايز يشوفهم ومتتأخرش مسافة السكةة أووكى
عمر : أووووكى
هبة : هاتيلى تليفونى كده يا فتحية
فتحية : أتفضلى
هبة : متحرمش منك عايزاكى بقى تعمليلى فنجان قهوة مضبووط من أيدك الحلووة دى
فتحيةة : ههههههههـ يا سلام من عيوونى
هبة : ندور بقى على نمرة عمرو ده
يوووسف : أتفضــلى
هنا : شكراا
يوسف : أنتى بقى الجديدة معانا فى قسم الحسابات وأسمك هنا عمرك أيه ؟
هنا : 23 سنةة
يوسف : أتشرفنا
هنا : الشرف كله ليه
يوسف : أتفضلى دى دعوة لحفلة صغيرة فى نادى الشركةة هزعل لو مجتيش
هنا : أكيـد هاجى بس حضرتكـ
يوسف : أيه حضرتك دى يعنى واحدة زى القمر زيك تقولى حضرتك أنا أسمى يووسف بس
هنا : أها أووكى بعد أزنك
يوسف : هناا أنا مسمعتهااش
هنا : بعد أزنك ياا يوسف
يوسف : أتفضــلى
هبة : أستاذ عمرو معايا أناا ماما أحمد نبهان
عمرو : أهلا وسهلا
هبة : أهلاا بيكـ .. أنا كنت عايزاك فى خدمةة كده
عمرو : أى حــاجة أنت تؤمرى
هبة : تسلم ياابنى أنا عايزة موديلات بنااتى كده حلووة وألوااان فاتحةة
عمرو : قصدك لمنى !
هبة : لا مش منى بس وواحدة كمــان
عمرو : طب مقاس منى وأنا عرفه بس المقاس التانى !
هبة : أكتب عندك كده ..
منى : يلاا يا محمد أحمد هيموتنــاا أحنا أتأخرنا أووى
محمد بقلق : منى أستنـــى
بقلم ندى مجدي
تحويل كودإخفاء محول الأكواد الإبتساماتإخفاء