الحلقة الثالثة عشر من قصة وما أجمل الحب ♥


الحلقةة الـثالثة عشر
------------------

منى : يلاا يا محمد أحمد هيموتنــاا
محمد : منى أستنـــى

ورااح قفل الباب
منى : فى أيه يلاا هنتأخر مش وقته !!
محمد : لاا لازم دلوقتى أنا مش هقدر أستنى
منى : أنت خوفتنى فى أيه
محمد : مفيش حاجة تخوف يا هبلة قعدى بس وأنا هفهمك
منى : قعدت أهو فى أيه بقى !!
محمد : أنا هكلم بس متفصلنيــش وتعدى سااكته لما أخلص
منى وقلبها بيدق جامد : قوول بقى 
محمد : شوفى يا منى أنا قبل ما أشووفك كان كل تفكيرى فى شغلى بس بعد لما قابلتك تقريبا نسيت أنا بشتغل فين ومع مين أصلا ولما أبقى قااعد معاكى ببقى نفسى الوقت يقف وميتحركش علشان مش عايزك تمشى ولما بتمشى قلبى بيقولى أجرى وراهاا ومتسبهاش تمشى أنتى أه هتقولى أحنا لسه مكملنااش الا أيام عارفين بعض بس أنا بجد حبيتك وأحب أقولك أنك ملكتى قلبى ساعة ما شوفتك أول مرة خفة دمك وبرائتك حببونى فيكى أكتر وأكتر أنا لو لفيت الدنيا دى كلها مش هلاقى زيكـ أبدا
منى وعنيها خلاص دمعت : وأنا مش هتعب نفسى وألف علشان واثقة أن مفيش زيك ف الدنيا دى كلهاا
محمد : أنتى هديةة ربنا جبهااالى 
منى : أاااااااه أخيراا أبو الهوول نطق مكنتش عاارف تقوول الكلام ده أمباارح
محمد : أناا أسف يا أحلى منى فى الدنياا
منى : طب قووم يلاا علشان نروح لأحمد هيكسرنــاا
محمد : تعالى يلاا بس أنتى أيدك بتترعش ليه
منى : يعنى بعد الكلام ده ومش عايزنى أترعش أمشى من قدااامى
محمد : ههههههههههههههههههـ خلاص خلاص هسكت أهو

أحمد : مروة بقوولكـ أيه عايزك تجهزيلى رحلة لباريس لـ 4 أفراد
مروة : برى ولا بحرى
أحمد : خليهاا برى
مروة : طيب بعد أزنك
أحمد : أتفضــلى
منى : أسفة على التأخير يا أبو حمييد
أحمد : تعــاالوا ده أنتوا ليكوا معلوومات جاااامدة
محمد : خيـــرر 
أحمد : من ساعة بالضبط وقعت على عقد وده مهمـ جدا لشركتنا يمكن أهم حاجة حصلت ليهاا وهتحصل 
منى : عقد بيتكلـمـ عن أيه ومين الى مضى أساسا
أحمد بثقةة : أنا مش هكلم العقد قدامكوا شوفووه 
منى ومحمد بصوا لبعض وبعدين قرأوا العقد وملامحهم بدأت تتغير بفرحة ودهشة ومرة وااحدة
منى بصرااااااااااخ : الللللللللللللللله يعنى أحنا كده مضينا مع أكبر شركة فيكى يا قاااااهرة طب أزااى ده 
محمد : وأنا أقوول بردو بعد لما المخزن أتحرق مضايقتش نفسك ولا عملت أى حاجة
أحمد : يوسف صعبان عليه أووى علشان أبعده عن العقد الى فى أيدك ده عملت أنى مهتمـ جدا بالصفقة دى وكنت عارف أنه هيعمــل حركةة ندلةة زى حرق المخزن فحطيت بدل البضائع بمعنى أصح كرااكيب
منى : يخربيـــت كده جايب الذكااوة دى من مين ياا عبقرى أنت 
أحمد : مش أخووكى بقى 
محمد : أمووت وأشووف شكل يووسف دلوقتى 
أحمد : أدفع فلووسى كلها وأشوفه لما يعرف
منى : يااااااااااااااااى أنا همووت من الفرحة أيه الأخبار التحفة دى انهااردة يووم حظى
أحمد بفرحة : هو فى أخباار تانية جتلك ولا أيه !!
منى : هاااه ااه قصدى لا يعنى كفااية الخبر ده
أحمد : البت أتهبلت يلا روحوا بقى أنتوا فى المكتب
محمد : مااشى ومبرووك ليناا
أحمد / منى : الله يبــاركـ فينــاا

هنا : ألو يا منى أنتوا فين أنا خلاص أتحرقت من الشمس
منى : أحنا قداامك بصى كده
هنا : شوفتكوا خلااص بااى
ولما ركبت
أحمد : معلش يا هنا أنا الى السبب فى التأخير 
هنا : لا مش مشكلة الجو أصلا حلوو ولا يهمك 
منى : ياا سلااااااااااامـ
هنا برقتلهاا
منى : خلاص هتخرس أهوو
أحمد : أيه رأيكوا نتغدى بره 
منى : معنديييش ماانع
هنا : طب أنتوا روحوا مينفعش أسيب ماما لوحدها
أحمد وهو بيبص فى المراية : فتحية معاها يا هنا وهى متعودة لو ماما هتاكل لوحدها بتعد تاكل معاهاا
منى : وكمان بعد الغدا ماما هتروح مشوار ومحدش يسألنى هو أيه علشان مقلتليش
أحمد : ممممممممممـ المهم هنــاكل فين 
هنا بسرعة : فى نفس المكــان الى أكلنا فيه أيه رأيك
أحمد : علم وينفذ
منى : من الحق عملتى أيه أنهــارده فى الشغل
هنا : كان يومـ جميل وأتعرفت على حبه نااس كده ومدير الشركة جابلى دعوة لحفلة عملنها فى نادى الشركةة تقريبا وقالى لازم تيجى فأنا شكلى هرووح
أحمد بضحكةة خبيثةة : ربنا يوفقــوا 
هنا : يااارب

وبعد لما أتغدوا براحتهمـ وأتمشوا كمان

هبة نزلت علشان تروح لعمرو
عمرو : أيه الجمــال ده ألى يشوفك ميقلش أنك مخلفة أحمد ومنى بسم الله ما شاء الله 
هبة : ههههههههههههههـ من غير ما تقوول أنا عاارفة أنى شكلى صغير بس مش للدرجاادى 
عمرو : يعنى مش مصدقاانى ماشى 
هبة : مش قصدى طبعــاا
عمرو : ماشى يا سنيوريتا أتفضلى من هنا علشان تشوفى أفخم الموديلات الى جهزتها لبنات حضرتك
هبة : شكرااا
وبعد شوية

هبة : حلوين أووى أنا أخترت الأختــيار الصح الى أنا قولتلك عليهم دول حطهم فى شنطتين مختلفيين وأكتب أسم منى وهنا فى شنطهم 
عمرو : اكييد هعمل أتفضلى أرتاحى لما أضبط كل حاجة
هبة : مـــآآشى 

منى : أااه مش قاادرة رجلى وجعتنى 
هنا : الله أحنا لسه مشيناا قومى ياا بت يلا
منى : لسه أيييه متخلنيش أرتكب جريمة أحنا بقالنا ساعة بنمشى
أحمد : طب خلااص أرتاحى أنتى يا منى وأنا همشى مع هنا بس متمشيش
منى : يعنى هو أنا قادرة أتحرك علشان أمشى أتكلوا على الله أنتوا
هناا : ههههههههههههههههههههـ طيب باااااى مؤقت 
منى : بااااااااااى

أحمد : ممكن أطلب منك طلب
هنا : أاه طبعا أتفضل
أحمد : ممكن تلبسى الفستان بكرة فى الحفلة عايزة أشوفوا عليكى 
هنا : من غير ما تقول كنت هلبسه أصلاا 
أحمد : طب تعــالى معايا كده
هنا : على فين 
أحمد : بس تعالى
هنا : ده محل شوزات !!
أحمد : أيه ده أنا كنت فاكره محل عصير قصب خشى يلا
هنا : ههههههههههههـ طيب
أحمد : أختارى بقى الشوز الى يليق على الفستان علشان أنا الصراحة مش بعرف
هنا : أنتى الى هتختاره علشان الطقم يبقى كله من أختيارك 
أحمد : ممممممممممـ ماشى يا ستى بس متندميش بعدين
هنا : لا مش هنـدمـ يلا أختار
أحمد : أيه رأيك الى على اليمين ده مش بكعب أوى وشيك
هنا : هو عجبك !!
أحمد : أااه
هنا : يبقى مش مهمـ أشووفه هو عحبنى خلااص تعالى نقوله على المقااس بقى 
أحمد وبفرحةة : يلا بينــا

وبعد لما أشتروا الشووز وخرجوا وهما مبسووطين 
ومــرة وااحدة

أحمد : هنـــــــــــــــااااااااااااااااااااااااا 



بقلم ندى مجدي
شكرا لك ولمرورك